פטורים ממס הכנסה לתושבי חוץ בישראל: איך זה אפשרי?

מקרה שעלה לכותרות בשבועות האחרונים עורר הדים ברחבי הרשת והוביל רבים לתהות לגבי מתן פטור מתשלום מס הכנסה עבור תושבי חוץ בישראל. הדבר גרם לנו להבין כי עלינו להוציא מדריך מקוצר שיעשה סדר לכל דורש. בשורות הבאות תוכלו להכיר מקרוב בכל המידע שקבוע בחוק בהקשר זה. אם הנושא מרתק אתכם, אתם מוזמנים להישאר ולגלות מה הוא הפטור המדובר ואיך אפשר לקבל אותו.

 

תשלום מס הכנסה לתושבי חוץ – מה זה אומר?

רגע לפני שנציג בפניכם את כל האינפורמציה המרתקת שנוגעת לקבלת הפטור, אנו רוצים לתת רקע כללי בנושא, שיאפשר לכל אחת ואחד מכם להבין את ההקשרים השונים. נציין בתור התחלה כי מדובר בפטור שנוגע לתושבי חוץ שיש לה הכנסה בגבולות ישראל. נציין בתור התחלה כי אין זה משנה אם מדובר במעסיק ישראלי או זר, הזכאות מגיעה עבור שתי האפשרויות הללו. כאשר העובד יהיה חייב במס בישראל על ההכנסות שלו בגבולות הארץ, ממש כמו כל עובד אחר.

אישור פטור ממס הכנסה

התנאי הבסיסי לקבלת פטור ממס הכנסה לתושבי חוץ

עכשיו ברור לכם שמדובר בתשלום מס הכנסה שנכון עבור מי שמגיע ממדינה זרה ועובד בישראל. בשלב זה אפשר לומר כי קבלת אישור פטור ממס הכנסה לעובד שכזה מותנית קודם כל בהסכם אמנה שבוצע אל מול המדינה שממנה הוא מגיע. שכן, יש הסכמים כאלה עם מדינות ספציפיות שמובילות לקבלת הפטור בישראל.

 

רוצים לקבל את הפטור? דעו שצריך לעמוד בתנאים נוספים

הבירוקרטיה בישראל עלולה להיות מסובכת עבור מי שמתגוררים פה באופן קבע, אבל לא רק. מי שמגיעים מחוץ לארץ, כדי לעבוד בישראל, צריכים לדעת שמרבית האמנות מציינות כי על העובד לעמוד בשלושה תנאים מצטברים שיובילו לקבלת הפטור המדובר. ראוי לציין כי אי קיומו של תנאי בלבד עלולה להוביל לכך שהעובד הזר יהיה מחויב בתשלום מס הכנסה בישראל.

אישור פטור ממס הכנסה

אלה התנאים הנוספים שיש להכיר ולעמוד בהם

העובדים הזרים בישראל צריכים לעמוד ב – 3 התנאים הבאים:

  1. המשכורת שלהם משולמת על ידי מעסיק זר ולא על ידי מעסיק מקומי (כלומר, ישראלי)
  2. העובד שהה בגבולות מדינת ישראל במשך פחות מ – 183 ימים בשנה שבה הוא מבקש את ההטבה
  3. המשכורת לא מוטלת על מוסד קבע בארץ

 

מבולבלים? יש מי שיעזור לכם

יכול להיות שהאינפורמציה שצוינה עד כה הובילה אתכם לבלבול בכל הנוגע לנושא זה. אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. יש יועצי מס שיוכלו לעמוד לצידכם במצב שכזה ולבדוק האם אתם יכולים לקבל את הפטור לפי החוק.

 

לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את כל הפרטים החשובים בנוגע לפטור ממס הכנסה לתושבי חוץ בישראל. עכשיו אתם יודעים מה עומד מאחורי הליך זה, כך שנותר לכם רק לבחון את זכאותכם לפטור המדובר.

אישור פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים