כאן טמון הכסף – פיצויים מתאונת עבודה

הייתם מעורבים בתאונת עבודה? נפגעתם בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה? מגיע לכם כסף! הנה הסבר קצר על מאיפה מקבלים אותו ואיך

 

פיצויים מתאונת עבודה

תאונות קורות מבלי שניתן לצפות אותן ולעיתים קשה לקבוע מי האשם או יותר נכון האחראי על התאונה. כאשר מדובר בתאונת עבודה לעיתים המצב קצת שונה, ובמקרים מסוימים ניתן לקבוע כי האחריות על התאונה היא של המעסיק ובהתאם לקבוע כי עליו לפצות את העובד לאור כך שנפצע כחלק מהעבודה. זאת נכון גם בעבור תאונות שקורות בדרך הלוך או חזרה מהעבודה. באם אדם אכן חווה תאונת עבודה וניתן להוכיח את הקשר לעבודה, מגיעים לו פיצויים כדי שיוכל להתמודד עם ההשלכות של התאונה. הפיצויים יכולים להגיע מכל מיני "ערוצים".

 

דמי פגיעה

הפיצוי הראשון אותו תקבלו לאחר שתהיו מעורבים בתאונת עבודה הוא במסגרת דמי פגיעה. מדובר בפיצוי אשר ניתן במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר התאונה על מנת לסייע במצב שהנפגע לא יכול לעבוד במשך כמה חודשים כי הוא במהלך תהליך החלמה או מנוחה. דמי הפגיעה ניתנים רק במידה ורופא טוען כי אין ביכולתו של הנפגע להמשיך לעבוד ולהשתכר כראוי.

 

אחוזי וקצבת נכות

באם תתייעצו עם איש מקצוע, ייתכן ותגלו כי לא מגיעים לכם רק דמי פגיעה, אלא גם קצבאות מיוחדות אשר יכולות גם להישאר אתכם במשך כל החיים. קבלת קצבת נכות מעבודה עשוי לסדר אתכם מבלי קשר למשכורת אותה תרוויחו או לביטוחים אחרים שתקבלו. אחוזי נכות נקבעים על ידי המוסד לביטוח לאומי ומגדירים אדם כנכה. גובה אחוזי הנכות קובעים אילו הטבות או הקלות יקבל הנפגע מתאונת העבודה וגם יזכה אותו בקצבת נכות.

 

פיצוי מחברת ביטוח פרטית

מעבר לקבלת דמי פגיעה וקצבת נכות מעבודה מהמוסד לביטוח לאומי, ישנם אנשים אשר מבוטחים גם בביטוח תאונות או נכות מעבודה באופן פרטי אצל חברת ביטוח. תביעת חברת הביטוח בגין תאונת עבודה עשוי לזכות אתכם בסכום כסף נוסף על קצבת הנכות שהמוסד לביטוח לאומי מעניק לכם. ישנה תלות מסוימת בין כל הקצבאות הללו ועל כן, חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע שבאמת מבין בתחום ויסדר לכם את מי כדאי לתבוע קודם ואיך.

קבלת כסף בעקבות מעורבות בתאונת עבודה מעוגנת בחוק וניתנת קודם כל מהמוסד לביטוח לאומי כחלק מהביטוח הממלכתי המוענק לכולם. אך מעבר לכך, תוכלו לקבל כסף גם בדרכים אחרות וזאת יכול לקרות רק לאחר שתתבעו את הגופים הרלוונטיים ותוכיחו את זכאותכם לקבלת הכסף. זאת יכול להיות מול חברת הביטוח הפרטית שלכם באם יש לכם פוליסה המותאמת לתאונות עבודה, אך גם בעקבות תהליך תביעת אחוזי נכות מהביטוח הלאומי אשר מזכה אתכם בהקלות ובקצבאות להתמודדות עם המצב הרפואי החדש אליו נכנסתם.

למידע נוסף והתייעצות בנושא פיצויים מתאונת עבודה, אתם יכולים לבדוק גם באתר https://pitzuim.co.il.

 

כף מאזניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים