פסיכולוגיה: בשורה התחתונה – משתלם ללמוד או לא?

אנשים המתעניינים בלימודים אקדמאיים ותוהים מה כדאי להם ללמוד מתלבטים לעיתים האם לימודי פסיכולוגיה יתאימו לאופי שלהם והאם הם משתלמים

בעתיד מבחינת השכר.

המאמר ינסה לעשות לכם סדר האם משתלם ללמוד או לא.

 

עבודה עם אנשים או עם מחשב?

אם אתם תוהים מה ללמוד לאחר השירות הצבאי בדקו ראשית עם עצמכם למה אתם מתחברים יותר. האם עבודה מול מחשב עושה לכם את זה או עבודה מול אנשים, האם אתם רוצים עבודה משמעותית כדי שתוכלו לסייע לאנשים או עבודה טכנית. להיות מהנדס או שמאי זו עבודה יוקרתית שמכניסה כסף אך אינה מדברת לכולם. לעומת זאת פסיכולוגיה הוא מקצוע מגוון ומאתגר הכולל אוכלוסיות מגוונות כמו קשישים, בני נוער, משפחות ועיסוק במחלות נפשיות שונות. סיפוק מקצועי בעבודה הוא דבר חשוב שיש לקחת בחשבון לפני ההחלטה הגורלית מה ללמוד.

 

פיתוח קריירה בתחום הפסיכולוגיה

לימודי פסיכולוגיה לא רק מסתכמים בעבודה מקליניקה פרטית או ציבורית. ניתן לפתח קריירה בתחומים נוספים כמו: קרימינולוגיה, ייעוץ חינוכי, ייעוץ ארגוני, שיקום, התפתחות הילד, מחקר, ניהול משאבי אנוש, כלכלה ועוד. בנוסף, פסיכולוג יכול להתמקצע בפסיכולוגיה התנהגותית, קלינית, חינוכית וכד'. זאת אומרת שפיתוח קריירה בתחום זה הוא מגוון. לאינפורמציה נוספת בקרו באתר על הספה.

 

ללמוד מקצוע מעניין שמעסיק את כולם

התיאוריות הפסיכולוגיות הן דבר המעסיק אנשים רבים שמנסים להבין מדוע הם מתנהגים בצורה מסוימת או מדוע הסביבה מגיבה אליהם כמו שהיא מגיבה. אדם שאינו מקצועי לא תמיד ידע או יבין מהיכן נובעת התנהגות או מחשבה מסוימת. כאשר מתמקצעים בתחום פתאום הכל ברור. הסטודנטים מחוברים יותר לרגשות שלהם ומבינים מה מניע אותם ואת הסביבה הקרובה שלהם. כלומר, לא רק שמדובר על מקצוע ששכרו בצדו, אלא גם על מקצוע שילמד אתכם להכיר את עצמכם ואת הסביבה שלכם טוב יותר.

 

מקצוע עם שכר משתלם

כולם יודעים שפסיכולוגים פרטיים ומצליחים מרוויחים בין 400-500 ₪ לטיפול שזהו שכר לא רע. לעומתם, פסיכולוגים במגזר הציבורי מרוויחים פחות אך יכולים להשלים את שכרם עם עבודה פרטית מהבית. גם האפשרות להיות אדון לעצמך במגזר הפרטי מתאימה לאנשים שרוצים להיות עצמאים בשטח.

 

כמה זמן לומדים פסיכולוגיה?

תואר ראשון בפסיכולוגיה אורך 3 שנים כאשר ממוצע הציונים הדרוש הוא 90. תואר שני בפסיכולוגיה אורך עוד שנתיים. לאחר מכן יש להתמחות בתחום מסוים ולעבוד חצי משרה למשך 4 שנים. רק לאחר מכן הלימודים משתלמים. בהמשך ניתן אף לקבל הסמכה להדרכה וכאן טמון הכסף הגדול. לפיכך, הרישום בפנקס הפסיכולוגים נעשה לפני ההתמחות ורק לאחריה מתחילים לעבוד ולהרוויח כפסיכולוגים קליניים, התנהגותיים וכד'. לא מדובר על דרך קלה, אך בהחלט זוהי דרך מאתגרת שתגרום לכם לרכוש מקצוע איכותי ונחשב.

 

תהודעה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם