ראש הממשלה לשנת 2035: החוג שיהפוך את ילדכם לפוליטיקאי של ממש

אם גם אתם מתלבטים עכשיו בתחילת שנת הלימודים לאיזה חוג לשלוח את הילדים, ג'ודו או כדור סל, שחמט או רובוטיקה, יש לנו כאן הצעה מעניינת מאוד וקצת שונה בשבילכם. החוג שאנו הולכים להציע לכם הוא חוג שלא יקנה לילד שלכם מיומנות ברמה בסיסית בענף כלשהו שכנראה לא ימשיך עם הילד עוד הרבה שנים. אנו הולכים להציע לכם חוג ייחודי שיקנה לילד שלכם את אחת המיומנויות החשובות ביותר שילוו אותו לאורך כל החיים ויסייעו לו להצליח בכל תחום שבו הוא יבחר להמשיך!

 

אז מה זה דיבייט

דיבייט, או מעמת בעברית, הוא תחרות ויכוח. הדיבייט כפי שהוא מוכר לנו כיום התפתח במאה ה- 18, וכיום רוב העוסקים בתחום הם תלמידי תיכונים ואוניברסיטאות מכל העולם. במהלך הדיבייט ישנן מספר קבוצות מתמודדות, כאשר כל קבוצה צריכה להגן על עמדתה או לתקוף את העמדה של קבוצה יריבה. העמדות של הקבוצות אינן אידיאולוגיות, אלא עמדות שנקבעו לצורך התחרות. ברוב התחרויות הקבוצות המתחרות מקבלות את נושא התחרות זמן קצר לפני שהיא מתחילה, ולכן לרוב הדיבייט לא מבוסס על ידע מוקדם שמסייע לניצחון. מה שחשוב במהלך הדיבייט הוא האופן בו המתמודדים מציגים את הטענות, ההיגיון, הקוהרנטיות, ובמקרים מסוימים גם אופן הצגת הטיעון (רמת המשלב הלשוני, שפת גוף, ועוד).

 

חוג דיבייט לילדים

מכיוון שדיבייט דורש מהאדם לפתח שלל מיומנויות, חוג דיבייט לילדים מקנה להם כמה יכולות חשובות מאוד להמשך החיים. אנו מדברים על יכולות מחשבתיות שונות הקשורות להיגיון ויצירתיות, יכולת להביע את עצמם ברמה גבוהה תוך שימוש במשלב לשוני מתאים ובעמידה בפני קהל, העצמת הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות העצמית, ומעבר לכל התכונות החשובות הללו הילד שישתתף בחוג גם ילמד כיצד לנהל ויכוח בצורה מכובדת , כיצד לשמור על תרבות הדיון, וכיצד יש לנהל דיאלוג גם מול מי שאנו חולקים עליו מכל וכל. מכיוון שאנו מוקפים בבני אדם כל החיים, בני משפחה, חברים, עמיתים לעבודה, בוסים, שותפים, אלו יכולות חשובות מאוד. מי שמסוגל לייצר שיח מכובד ואמיתי עם כל אחד, גם כאשר הוא חולק עליו ונמצא בדעה שונה, יצליח הרבה יותר בחיים. אדם שמסוגל להציג טענה באופן ברור ולנמק אותה ברמה גבוהה יקבל הערכה וכבוד מכל מי שבסביבתו, גם אם לא בהכרח ישנה הסכמה עם דעתו.

 

לסיכום

אם אתם רוצים שהילד שלכם ילמד כישורי חיים קריטיים להצלחה בכל תחום כמו יכולת וביטחון עצמי לעמוד מול קהל ולפרוס את תפיסת עולמו, תרבות דיון וויכוח, הכלה של דעות המנוגדות לדעתו, בנייה והצגה של טיעון הגיוני וקוהרנטי בצורה ברורה ומובנת, וכל זה באופן מהנה וחווייתי שיוציא אותו קצת משגרת הלימוד האפורה בבית הספר, אתם כבר יודעים לאיזה חוג כדאי לכם לשלוח אותו.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים