רקסי נפרד מהוובוס: איך מבצעים סירוס לכלבים?

סירוס כלב מתבצע כדי להפחית את הפוריות שלו, וזה נעשה לרוב על כלבים כשהם מגיעים לגיל שנתיים. לסירוס מספר יתרונות, הן עבור בעל החיים הנוגע בדבר והן עבור בעליו. במונחים כלליים, סירוס הוא הסרה כירורגית של רקמות מחוץ לגוף – כמו אשכים או פין – כדי להפוך אותם לפחות פונקציונליים או יעילים בייצור טסטוסטרון.

החדשות הטובות הן שסירוס היא פעולה בטוחה עבור בעל החיים. ישנן דרכים רבות לבצע זאת בצורה בטוחה ואתית מבלי לגרום לפגיעה קבועה בחיית המחמד שלך. יש לזכור – ההליך אינו פשוט וכולל הרדמה מלאה, אז שקול מספר פעמים לפני שתחליט לבצע את ההליך לכלבך.

 

מתי יש צורך בסירוס בכלבים?

בדרך כלל, סירוס מומלץ לכלבים זכרים בין הגילאים שנתיים עד שש שנים. עם זאת, ניתן לעשות זאת כבר בגיל חודשיים ועד גיל חצי שנה. אם אתם מגדלים את כלבכם בבית, סירוס יעזור להוריד את כמות הטסטוסטרון בגופו ובכך ממתן את התנהגותו (תגובותיו לדרי הבית, לאורחים וכמובן לבעלי חיים נוספים). יש לזכור שלא תמיד הטסטוסטורון הוא הגורם היחיד לבעיות התנהגותיות בכלב, אך הן בהכרח מעדנות את התנהגותו הפראית.

סירוס כלב

איך לסרס כלב

כדי לבצע סירוס כלב בצורה יעילה ובטוחה, עליך לפנות לוטרינר ולבקש ממנו שיסביר לך את האופציות ומה התהליך המומלץ לכלב שלך לפי גודלו, גילו ועוד פרמטרים נוספים העלולים להשפיע על התהליך. יש לזכור שזהו תהליך כירורגי ויכול לקחת לו זמן להתאושש. אל תשכחו לשאול את הוטרינר איך תוכלו להפוך את הליך ההחלמה לקל ככל האפשר לכלבך.

 

מהם היתרונות של סירוס בכלבים?

לסירוס מספר יתרונות בכלבים, כולל הפחתת השכיחות של בעיות בערמונית. ההשפעה השכיחה ביותר היא שהכלב יהפוך פחות מיני. זה יכול להוביל לעוד כמה השפעות, כמו ירידה בייצור של טסטוסטרון פחות תוקפנות (הן כלפיכם והן כלפי הסביבה).

סירוס כלב

האם סירוס מפחית לצמיתות את הפוריות של כלבים?

סירוס הוא הליך קבוע שמסיר את האשכים של הכלב שלך וגם את ההורמונים הקשורים אליו. זה לא הליך הפיך וברוב המוחלט של המקרים לא יאפשר לכלבך להפיץ את זרעו. אם אתם חושבים על להרבות את כלבכם בהמשך אל תעבירו אותו סירוס כיוון שהליך זה הוא לא הפיך ומפחית את הפוריות של כלבכם לצמיתות.

 

סיכום

לסיכום סירוס הכלב הוא הליך שיכול להיות ארוך וקשוח לכלב ולבעלים אבל כשעושים אותו בדרך הנכונה ועם אנשי המקצוע המוסמכים שמדריכים אותך בכל שלב של התהליך הוא בטוח יעבור בקלות יחסית ובמהירות לשניכם. בל נשכח את היתרונות הבריאותיים וההתנהגותיים שהכלב ירוויח ושאתה תרוויח בהתאמה. בקצרה אם אתה רוצה לסרס את כלבך אנא שקול את כלל האלמנטים שציינו במאמר בכדי לעשות את ההליך חלק ופשוט לשניכם. שתהיה החלמה מהירה!

סירוס כלב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים