תביעת רשלנות רפואית על אובדן כושר עבודה בחו"ל

איבדתם את כושר עבודתכם עקב טעות רפואית, וכעת מעוניינים לתבוע את הגורם המקצועי ולקבל את מה שמגיע לכם? הגעתם למקום הנכון. נסביר כאן בהמשך על ההגדרה של אובדן כושר עבודה ורשלנות רפואית, ומה ניתן לעשות במקרה כזה.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר בית חולים, רופא או גורם רפואי אחר, באמצעות מעשה או מחדל רשלני, גורם לפגיעה בחולה. הרשלנות עשויה להיות תוצאה של טעויות באבחון, בטיפול, בטיפול ההמשכי או ניהול התיק הרפואי.

כדי להיחשב לרשלנות רפואית על פי החוק, על התביעה להיות בעלת המאפיינים הבאים:

 

הפרה של סטנדרט הטיפול

החוק מאשר סטנדרטים רפואיים מסוימים אשר מוכרים כטיפול רפואי מקובל בתחום. זה ידוע כסטנדרט הטיפול. לחולה הזכות לצפות שאנשי מקצוע יספקו טיפול התואם לתקנים אלה. אם נקבע כי לא התקיים סטנדרט הטיפול, ניתן לבסס רשלנות.

 

פגיעה נגרמה בגלל הרשלנות

כדי שתביעת רשלנות רפואית תהיה בתוקף, לא מספיק שהגורם המקצועי פשוט הפר את תקן הטיפול. על המטופל גם להוכיח כי נגרם לו חבלה שלא הייתה מתרחשת בהיעדר רשלנות. תוצאה שלילית כשלעצמה אינה רשלנות, על המטופל להוכיח שהרשלנות גרמה לפגיעה. אם יש פציעה ללא רשלנות או רשלנות שלא גרמה לפגיעה, לא ניתן לבסס תביעה.

 

הפגיעה גרמה לנזקים משמעותיים

תביעות בגין רשלנות רפואית יקרות מאוד, ולעתים קרובות נדרשות עדות של מומחים רפואיים רבים ואינספור עדויות בתצהיר. כדי להצדיק את התביעה, על המטופל להראות כי נזקים משמעותיים נבעו מפגיעה שהתקבלה עקב הרשלנות הרפואית.

אם הנזקים קטנים, עלות הטיפול בתיק המשפטי עשויה להיות גדולה יותר מהפיצויים שיתקבלו בסופו של דבר. כדי להמשיך בתביעת רשלנות רפואית, על המטופל להראות כי הפגיעה גרמה לנכות, אובדן הכנסה, כאבים חריגים, סבל וקשיים, או חשבונות רפואיים משמעותיים בעבר ובעתיד.

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה מתקיים כאשר הפגיעה שנגרמה לך פוגעת ביכולת שלך להתפרנס בעתיד. אם אינך יכול למלא את תפקידך הנוכחי עקב פציעתך או נכותך, או שאינך מסוגל להחזיק בעבודה, ייתכן שתוכל לתבוע עקב אובדן כושר עבודה.

נזקים אלה מחושבים על סמך היכולת שלך להרוויח כסף לאחר הפציעה, לעומת לפניה. כאשר פציעה משפיעה באופן חמור על יכולתך לעבוד ולהרוויח כסף, גם אם היית מובטל בזמן התאונה שלך, אתה יכול לקבל פיצוי בגין אובדן כושר עבודה.

 

התביעה

גם אם התקרית שגרמה לאובדן כושר העבודה שלך התרחשה בחו"ל, תצטרך להוכיח אותה בדיוק כמו שהיית עושה בארץ. חשוב לשים לב כי ברשותך כל המסמכים הרלוונטיים בנושא, שמוכיחים את הרשלנות ואת הפגיעה החמורה שנגרמה לך. על מנת לבצע את ההליכים המשפטיים יש לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום.

לפרטים נוספים – https://www.df-law.co.il

 

ספר ופטיש משפטיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים