רשלנות רפואית בהריון – כמה פיצויים ניתן לקבל?

תהליך ההריון הוא תהליך ממושך, המלווה בבדיקות רפואיות רבות, שנועדו להבטיח את שלום האם והעובר. במהלך האבחונים והבדיקות הרפואיות הללו, ייתכנו גם מקרים של רשלנות רפואית, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצויים בהתאם. מה גובה הפיצויים שניתן לקבל? על כך ועוד, במאמר שלפניכם

 

השלבים השונים במקרי הרשלנות הרפואית

למקרי הרשלנות הרפואית פנים רבות, כשהיא יכולה להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול, החל משלבי האבחון הראשוניים, דרך שלבי הטיפול עצמו ועד המעקב הרפואי הנדרש במקרים מסוימים לאחר הטיפול.

היות ובחלק ניכר מהטיפולים הרפואיים קיים סיכון מסוים, האבחנה המקובלת להגדרת רשלנות רפואית מתבצעת באמצעות מבחן הרופא הסביר – האם רופא סביר אחר היה נוהג באותו אופן מול המטופל. ככל והתברר כי התקיימה חריגה מנורמות הטיפול המקובלות, הרי שייתכן כי מדובר במקרה רשלנות רפואית, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון היא בין המקרים השכיחים ביותר של רשלנות רפואית וזאת בעיקר בשל תקופת ההריון הממושכת, המלווה באבחונים ובדיקות רפואיות רבות, אשר נועדו להבטיח את שלומם ובריאותם של האם והעובר.

בין מקרי הרשלנות הרפואית בהריון הנפוצים ביותר, נכללים אבחון שגוי של מומים שונים אצל העובר, עיכוב ביילוד, רשלנות בביצוע גרידה, אי נוכחות רופא בשעת הלידה, אי מסירת מידע מקיף ומלא על הבדיקות הרפואיות שניתן לבצע (במסגרת השירותים הציבוריים או באופן פרטי) ועוד.

 

מה עושים במקרה שעולה החשד לרשלנות רפואית בהריון?

מכיוון שלא תמיד ניתן לזהות בבירור כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית בהריון, במיוחד במקרים הנוגעים לאבחון גוי ואי מסירת מידע, כאשר עולה חשד לקיומה של רשלנות רפואית בהריון, חשוב יהיה לפנות לעזרתו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה, אשר יבחן את פרטי המקרה והיתכנותה של תביעת רשלנות רפואית.

כדי לבסס את כתב התביעה ולמקסם את הפיצויים אותם ניתן יהיה לקבל, חשוב ומומלץ להגיע אל עורך הדין עם כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים והתיעודים השונים, באמצעותם ניתן יהיה להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק לטיפול הרפואי.

 

כמה פיצויים ניתן לקבל בתביעת רשלנות רפואית בהריון?

התשובה לשאלת הפיצויים בגין תביעת רשלנות רפואית בהריון משתנה בין מקרה למקרה והיא מאוד אינדיווידואלית ותלויה בהיקף הנזקים שנגרמו ליולדת ו/או לעובר עצמו. באופן כללי ניתן לומר כי מדובר בפיצויים בסדר גודל של מאות אלפי שקלים, היכולים אף להגיע ליותר מכך במקרים בהם העובר נולד עם מומים שונים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בהריון יכולה להתרחש בכל אחד משלבי בדיקות ההריון המרובות, החל מהאבחון ועד הלידה עצמה, כאשר מקובל להגדיר את מקרה הרשלנות הרפואית על פי נורמות הטיפול המקובלות שרופא סביר אחר היה נוהג באותו המקרה.

קביעת הפיצויים בגין תביעת רשלנות רפואית בהריון משתנה בין מקרה למקרה ויכולה להגיע אף למיליוני שקלים וכדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עורך דין מתמחה ברשלנות רפואית בהריון.

רשלנות רפואית בהריון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים