שלושה סימנים שכדאי לשלוח את הילד לאבחון פסיכודידקטי

הילד שלכם מתדרדר בלימודים? המורים מתלוננים שההישגים שלו נמוכים?  הילד מתלונן על קושי משמעותי במקצועות מסויימים? ייתכן ויש לו קשיי למידה. כדי לבדוק את הסיבות לקשיי הלמידה מומלץ לעבור אבחון פסיכודידקטי שלאחריו יהיה ניתן להתאים תוכנית טיפולית לשיפור המיומנויות, כלים ללמידה אפקטיבית והעלאת הבטחון העצמי ובכך להביא להצלחה בלימודים ולשיפור משמעותי בערך והדימוי העצמי של הילד. 

 

מרפאת באלאנס

מרפאת באלאנס נוסדה על ידי ד"ר שרון צחורי, רופאת ילדים ומומחית להפרעות קשב וריכוז בגני תקווה מתוך מטרה ליצור מקום נעים וידידותי שבו ניתן יהיה לאבחן את הילד ולהתאים לו טיפול הוליסטי המשלב גם את התחום הלימודי, החברתי והמשפחתי כמכלול. אבחון פסיכודידקטי או אבחון קשב וריכוז ילדים הינו השלב הראשון שבו מקבלים תמונה מלאה של מצבו הרגשי והקוגניטיבי של הילד, באמצעותה נוכל לדעת מה הטיפול המתאים לו ביותר.

אבחון פסיכודידקטי

מהו אבחון פסיכודידקטי?

אבחון פסיכודידקטי נועד לאתר את המקום ממנו נובע קושי לימודי. זו יכולה להיות חרדה, לקות למידה, דיסלקציה, דיסקלקוליה, קושי ברכישת שפות או כל גורם אחר, נפשי או אורגני, אשר מונע מהילד לממש את הפוטנציאל שלו על ספסל הלימודים. לאחר שמתבררות הסיבות לקושי, מוצע טיפול אשר מיועד לאפשר לילד לרכוש כלים אפקטיביים ללמידה.

 

שלושה סימנים שכדאי לשלוח את הילד לאבחון פסיכודידקטי

כאשר הילד מתדרדר בלימודים לאורך זמן ואינו מצליח לשפר אותם בעצמו, כאשר המורים מתלוננים ש'הילד יכול ולא רוצה', כשהילד מפריע או מתקשה להתרכז בכיתה, יכול מאד להיות שמשהו מציק לו. להלן שלושת הסימנים העיקריים לכך שהילד ככל הנראה סובל מאיזושהי בעיה שמפריעה לו להתרכז בלימודים ולהצליח בהם:

  • פער לימודי בין הילד לבין חבריו לכיתה – אם יש פער משמעותי בין היכולות של הילד לבין יכולות בני גילו צריך לברר מדוע, האם קשה לו להתרכז או שאולי יש לו לקות לימודית כלשהי.
  • פער לימודי משמעותי בין מקצועות שונים – הילד שלכם מוציא מאיות במתמטיקה אבל נכשל בשפה? כל התעודה מעולה חוץ ממקצוע אחד? אלו בדרך כלל סימנים לכך שבתחום הספציפי הזה יש איזושהי בעיה שמפריעה לו.
  • חוסר מוטיבציה ללמוד, חוסר רצון ללכת לבית הספר, ירידה משמעותית בערך ובדימוי העצמי – ילדים שמתלוננים שלא בא להם ללכת לבית הספר וחוששים מהרגע שבו יאלצו לחזור אליו אחרי חופש, ילדים שמראים חוסר מוטיבציה ואינם ממלאים את דרישות המורים לשיעורי בית או מטלות כיתה, ייתכן וסובלים מקושי לימודי.

 

מרפאת באלאנס – המקום שבו תקבלו את כל הכלים שאתם צריכים

במרפאת באלאנס תוכלו לקבל אבחון פסיכודידקטי כדי לאתר את הגורמים לקושי הלימודי, גם אתם ההורים תוכלו למצוא אוזן קשבת, לקבל כלים כיצד להתמודד ולהבין טוב יותר מה עובר על הילד וכיצד להיות שם בשבילו.

אבחון פסיכודידקטי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים