שמורות הטבע של סיני

אם אתם מחפשים מקום בסיני עם נוף עוצר נשימה, אפשרות לעשות קייט סרפינג ולשנרקל בריפים היפים של הים האדום, להיות על חופים בתוליים וגם במרחק מסוים מישראל הלגונה הכחולה וראס אבו גלום הם המקומות בשבילכם.

 

קודם כל איך מגיעים לשם?

ישנן שתי דרכים להגיע ללגונה הכחולה וראס אבו גלום, ושתיהן ידרשו מכם סבלנות כי הן אינן קצרות במיוחד. הכביש הראשי של סיני אינו מגיע לראס אבו גלום, אך יש כביש עפר המתפצל באזור נואיבה – כשעה נסיעה מהיציאה מסוף הגבול, ליד מלון הילטון טאבה, אחד משלושת המלונות ליד הגבול.

הנסיעה בכביש העפר תיקח אתכם ללגונה הכחולה וראס אבו גלום בכשעתיים בדרך עם נוף קסום של הרים בצבעים משתנים – אך שימו לב, זהו כביש עפר, לא כביש סלול, לכן הדרך אינה קלה ונוחה ויש בה לא מעט קפיצות. אם אתם נוסעים בטנדר פתוח ללגונה הכחולה וראס אבו גלום מומלץ לעשות את הדרך הזו לא בשעות הכי חמות.

הדרך הנוספת להגיע היא לקחת מונית מהגבול עד לבלו הול הנמצא מעט צפונית לדהב (כשעתיים נסיעה על כביש מהיר) ומשם לעלות על סירת מנוע קטנה שתקח אתכם ברבע שעה לראס אבו גלום.
אם בחרתם לסוע מכביש העפר תגיעו תחילה ללגונה הכחולה, שהיא 5 ק"מ צפונית לראס אבו גלום, והיא לשון רדודה וחולית הנכנסת מים סוף ליבשה ויוצרת לגונה שהיא יותר בצבע טורקיז מהפנט מאשר כחול. הטורקיז מאוד מזמין לקפוץ ולשחות בו, אך שימו לב היכן אתם עושים זאת, שכן הלגונה הכחולה ידועה לא רק ביופי שלה אלא גם ברוח הטובה שלה מה שמביא לשם חובבי קייט סרפינג רבים.

 

מה אפשר לעשות שם?

בלגונה הכחולה יש מעט קמפים שהם מאוד בסיסיים, ורבים יעדיפו ללכת לביקורים בלגונה הכחולה אך לישון בראס אבו גלום, אם כי הדבר אפשר בשני המקומות. כמו בכל מקום עם חושות בסיני, גם בראס אבו גלום והלגונה הכחולה תמצאו מתחם מרכזי גדול עם מסעדה וחושות פזורות מסביב.

לראס אבו גלום תוכלו להגיע רגלית מהלגונה הכחולה בהליכה של כשעה, או לקחת טנדר שיקצר לכם את הדרך ל-15 דקות. אם בחרתם להגיע לאזור כולו בעזרת סירה מהבלו הול- תגיעו קודם כל לראס אבו גלום, שכן אתם באים מדרום.

ראס אבו גלום ידועה בקמפים הפשוטים והנעימים שלה עם מסעדות בעלות אוכל מפנק וריף ידוע ביופיו. בראס אבו גלום נושבת כמעט תמיד רוח קלה מה שגורם למזג האוויר בה, אפילו בחודשי הקיץ החמים ביותר, להיות נעים יותר וכמעט ולא תראו שם יתושים.

הריף בדרום של ראס אבו גלום עשיר ויפה ומומלץ לשנרקל בו, מי שמעוניין גם לצלול באזור הזה יצטרך לנסוע לבלו הול ולשכור ציוד שם, כיוון שאין בראס אבו גלום מועדוני צלילה, אך הריף נמצא ברובו באזור רדוד למדי לכן עדיף לשנרקל בלבד ולשמור את הצלילות לבלו הול שגם הוא אטרקציה שלא כדאי לפספס אם נוסעים לראס אבו גלום. אין צורך לעבור בדהב לשם כך.

בלגונה הכחולה וראס אבו גלום אין קליטה לסלולרי ואין אינטרנט, כך שאתם נוסעים לניתוק מוחלט באחד האזורים היפים ביותר בסיני.
סיני

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם