הכירו את שירותי ההתקנה השונים של חשמלאי

קשה לדמיין איך והאם היינו מצליחים לתחזק סדר חיים מודרני ללא חשמל. שירותי האלקטרוניקה תופסים משקל משמעותי בכל תחום בחיינו – מהזמן הפנוי ועד למערכת הבריאות. עם זאת, כדי ליהנות ממערכות חשמל מתקדמות יהיה עלינו ברוב המקרים להיעזר בבעלי המקצוע – החשמלאים.

 

 עניין של מקצוענים

התקנה, תיקון והחלפת מצלמות ומערכות חשמל נוספות דורשים ניסיון, מקצועיות, מיומנות והסמכה.  עבודה עם מערכות חשמל כרוכה בסיכונים רבים דוגמת קצר חשמלי והתחשמלות, מעבר לכך שמדובר בעבודות שמחייבות ידע מקצועי והסמכה רשמית. לכן, כאשר נרצה לבצע כל אחד משירותי ההתקנה שיפורטו בהמשך, ברוב המקרים נצטרך להזמין חשמלאי.

 

שירותי ההתקנה

נקודות חשמל

חלק משמעותי בתשתיות כל מבנה הוא התקנת נקודות החשמל. אלו למעשה מתווכות בין מוצרי החשמל השונים לבין הצרכנים. מאחורי כל מתג ושקע ישנה נקודת חשמל. החשמלאי, מעבר לעבודת ההתקנה עצמה, ידע גם היכן מומלץ ויעיל למקם את נקודות החשמל.

 

מצלמות אבטחה

לצערנו, הצורך במצלמות אבטחה ביתיות ומוסדיות ברור לכל. התקנת מערכת מצלמות אבטחה מחייבת תכנון יסודי, השם דגש בין היתר על זווית ומיקום המצלמות, השפעת התאורה והשפעת הסביבה הקרובה. חשמלאי מוסמך ומנוסה ידע כיצד והיכן להתקין את מצלמות האבטחה בצורה היעילה ביותר.

 

מערכת תלת פאזי

מערכת חשמלית המספקת כמות אנרגיה גדולה יותר ממערכת חשמלית "רגילה" (חד פאזית). מדובר במערכות אשר נפוצות יותר במקומות הזקוקים לתחלופה ואספקה מוגברת של חשמל, למשל מפעלים ובתי חולים.

 

מערכות אזעקה

לעיתים מותקנות בסמוך למצלמות האבטחה, מטעמי בטיחות ומניעת סכנות ופורצים. יש להבדיל בין מערכות אזעקה תוך-ביתיות למערכות המותקנות מחוץ למבנה. גם במקרה זה, עומדת מחשבה רבה מאחורי מיקום המצלמות, המתחשבת בתנאי השטח ובאיכות המערכת.

 

מערכות אינטרקום

מדובר באותו זמזם המקדם את פנינו בכניסה לבניינים. אולם, מערכות האינטרקום העכשוויות מספקות מעבר לזמזמים גם מצלמות המספקות זיהוי מלא של האורח המעוניין להיכנס למבנה.

 

מערכות אל פסק

זוהי מערכת פחות מוכרת לכלל הציבור, אך אין זה גורע מחשיבותה. מערכת אל פסק הכרחית מאוד לצרכי בטיחות בכך שהיא מונעת תאונות חשמל. המערכת מזהה שימוש יתר בחשמל ולאחר מכן מפסיקה את הפעילות החשמלית כדי למנוע התחממות יתר כתוצאה מהעומס החשמלי.

 

מערכת גילוי אש

עוד מערכת חשמלית חכמה הקשורה לתחום הבטיחות. מערכת גילוי האש מותקנת על מנת לזהות שריפה או אפילו חשש לשריפה ולדווח לגורמים הרלוונטיים כדי למנוע אסון.

 

התקנות נוספות

מעבר למערכות שצוינו לעיל, יש לזכור כי לחשמלאי מוסמך יש את הידע והכלים לבצע עבודות והתקנות מערכות חשמל מכל סוג, לדוגמא מאווררי תקרה, שנאים, ארון חשמל, מערכות בית חכם ועוד. לפיכך, ניתן לפנות לחשמלאי לקראת כל התקנה הדורשת ידע בעולם החשמל וסביר להניח שהוא יספק את המענה הרצוי.

חשמלאי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים