ללמד ילדים עם צרכים מיוחדים – להתמודד עם הקושי שבעניין

עניין שמורים חייבים להבין הוא שתלמידים עם צרכים מיוחדים צריכים ללמוד בצורה שונה או זקוקים להתאמות מסוימות כדי לשפר את סביבת הלמידה. לא כולם לומדים באותה צורה, ועל מנת לדעת יותר על הנושא, תוכלו לקרוא את הטיפים הבאים ליצירת אווירת למידה נכונה.

 

שמרו על כיתה מסודרת והגבילו את הסחות הדעת

עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, חשוב לשמור על איזון בריא של מבנה. לדוגמה, לסמן על שולחנו של כל תלמיד מקום ברור לכל חפץ שאמור להיות מונח עליו. שקלו גם להשתמש ברשימות על מנת לעזור לתלמידים בארגון המחברות שלהם; למדו אותם כיצד לעשות זאת בעצמם, אך בדקו גם בסוף כל יום והציעו הצעות לשמירה על סדר זה.

בצד הבלתי מובנה של הדברים, אפשרו לילדים עם צרכים מיוחדים לשנות את אזור העבודה שלהם בזמן השלמת שיעורי הבית או הלמידה, והקצו משימות הכרוכות בתנועה בחדר. לילדים עם צרכים מיוחדים, קשה לעקוב אחר הוראות כאשר קיימות הסחות דעת ברקע, לכן יש לקבוע הפסקות במהלך היום ולהושיב אותם בכיתה המגביל את הסחות הדעת.

 

השתמשו במוזיקה ובהטיה קולית

כשעוברים בין פעילויות, השתמשו בשיר קצר כדי לסיים פעילות אחת ולעבור לפעילות אחרת. ילדים עם צרכים מיוחדים עשויים גם להגיב היטב להטיה קולית וטונים מגוונים, לכן השתמשו בתערובת של צלילים חזקים, רכים ולחשים. שימוש בהגייה נכונה ולעיתים בהגזמת דיבור יעזור לילד להבין את אותם עקרונות.

 

פרקו הוראות למשימות קטנות יותר וניתנות לניהול

ילדים עם צרכים מיוחדים מתקשים לעיתים קרובות להבין הוראות ארוכות או מספר הוראות בבת אחת. לכן עדיף להשתמש במשפטים פשוטים וקונקרטיים. ייתכן שתצטרכו לפרק הוראה למספר צעדים קטנים יותר כדי להבטיח שהתלמידים עם צרכים מיוחדים יבינו את מה שאתה שואל.

אולי אפילו תרצה להדפיס את ההוראות ולומר אותם בעל פה. בקשו מהילדים לחזור על ההוראות ולהראות שהם מבינים. אל תתנו הוראות נוספות עד שתלמיד סיים את המשימה הקודמת.

 

השתמשו באסטרטגיות רב חושיות

בגלל שהילדים לומדים בדרכים שונות, חשוב להפוך את כל השיעור לרב חושי ככל האפשר. תלמידים עם צרכים מיוחדים עשויים להתקשות בתחום אחד, בעוד שהם מצטיינים בתחום אחר. לדוגמה, השתמשו ברמזים חזותיים ושמיעתיים כאחד. ייתכן שתצטרכו להשתמש ברמזים פיזיים, כגון מגע קל, כאשר משהו יסיח את דעתו של התלמיד.

היו יצירתיים עם מערכי השיעורים שלכם, ותלמידים עם צרכים מיוחדים יעריכו את ההזדמנות להשתמש בדמיונם או לנסות משהו חדש; השתמשו במאזן של מבנה ושיעורים מוכרים עם תוכן מקורי.

הצעות אלה אמנם אידיאליות לשימוש בכיתת לימוד, אך הורים לילדים עם צרכים מיוחדים יכולים גם ליישם עקרונות אלה. עזרה לילדים אלו בכיתה ומחוצה לה היא הדרך הטובה ביותר לעזור להם להצליח.

למידע נוסף – https://www.allrights.co.il.

ילד מתחבא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים