איך לומדים ליצור מוצרי כסף איכותיים?

ייצור כלי כסף הוא מלאכה שדורשת ידע רב, דיוק, וכישרון.

מלאכת הצורפות היא מלאכה עתיקה, ומי שעוסקים בה כיום יודעים לשלב בין ידע שעובר מדור לדור לבין פיתוחים טכנולוגיים חדשניים.

התוצאה היא כלי כסף איכותיים, בעלי מראה יוקרתי, שיחזיקו מעמד לשנים רבות

 

למה ללכת דווקא על כסף?

במסורת היהודית לכלי כסף יש חשיבות גדולה. לאורך דורות, כלי יודאיקה שונים יוצרו מהמתכת האצילה הזאת, שיש לה ברק ייחודי ומראה יוקרתי. מזוזות, גביעים לקידוש, פמוטים להדלקת נרות שבת, חנוכיות ועוד, מאז ומתמיד הכסף הוא היה המתכת שנבחרה עבור ייצור מוצרים אלו. הסיבה לכך היא שמדובר בכלים בעלי חשיבות ומשמעות גדולה, שעוברים מדור לדור בתוך המשפחה. הבחירה בכסף היא בחירה במתכת יוקרתית, שתחזיק מעמד לאורך שנים רבות. לכן, גם היום, כאשר קיימת נגישות לחומרים זולים יותר, בתחום היודאיקה עדיין קיימת העדפה ברורה למתכות יוקרתיות כמו כסף וזהב. חומרים אחרים הם אולי זולים יותר, אך אין ערובה לכך שיחזיקו מעמד לאורך שנים – זאת בזמן שאנחנו כבר יודעים שכסף הוא מתכת שמחזיקה מעמד ושומרת על היופי שלה ועל המראה היוקרתי גם לאחר מאה שנה.

 

איך מייצרים מוצרי כסף?

בעלי מלאכה שמייצרים כלי כסף נקראים צורפים. הצורפות היא מלאכה עתיקה שקיימת כבר אלפי שנים, והעוסקים בה משלבים בין ידע שנרכש לאורך דורות לבין מכשירים טכנולוגיים הזמינים לנו כיום והופכים את העבודה לקלה יותר. לייצור כלי כסף יש שלבים רבים: התהליך מתחיל בעיצוב המוצר, ולאחריו מתבצעות יציקות של החלקים, חריטה והטבעה של פיתוחים ואלמנטים קישוטיים נוספים, ובסוף ליטוש והרכבה של הכלי. בתום העבודה על הכלי, מתקבל כלי כסף מבהיק ומאיר בצורה יוצאת דופן. השלב הסופי של העבודה על כלי כסף יכול להיות מפתיע עבור מי שלא מכיר את המלאכה: בשלב האחרון של העבודה, הצורפים צובעים את הכלי בצבע שחור, ואז מבריקים אותו שוב. רק לאחר ההברקה החוזרת הכלי נארז ונשלח אל החנות. הסיבה לכך היא שלפני הצביעה בשחור הכלי כל כך מבהיק, שלא ניתן לראות את הפיתוחים העדינים שנחרטו עליו ביד אומן. רק לאחר צביעה והברקה נוספת העין האנושית יכולה להבחין בהם.

 

מלאכה שעוברת מאב לבן

צורפות היא מלאכה הדורשת ידע רב, הכרה של חומרים ושל כלים, והבנה בעיצוב. קיימים בתי ספר לצורפות, כמובן, אך כמו בתחומים רבים, גם בתחום הזה אין תחליף לניסיון מעשי. חברת האחים חדד היא חברה שהוקמה לפני יותר מ-50 שנה, על ידי צבי חדד וחיים חדד, בנים לרב טריפוליטאי שעסק בצורפות לפרנסתו. מאז ועד היום, התמקצעה משפחת חדד בייצור כלי כסף והפכה לאחת מיצרניות כלי הכסף הגדולות בישראל. בזכות ידע וניסיון שנצברו לאורך עשרות שנים, מייצרים בחברה כלי כסף מעולים, שניתן למצוא בבתים רבים בישראל. באתר של חדד כסף טהור תוכלו למצוא דוגמאות רבות לכלי כסף יוקרתיים ואיכותיים: https://www.hadadbros.com

 

 

שרשרת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים