איך ללמד ילדים תכנות

היום כבר כולם יודעים- למידת תכנות היא הדרך להשתלב בגיל מוקדם ובדרך בטוחה בתעשיית ההייטק, התעשייה הגדולה והרווחית בעולם.

עולם האקדמיה מוצף בתארים שמתעסקים בתכנות, השוק רווי במשרות רווחיות הקוראות לקהל המתכנתים לחבור לשורותיהן והפופולריות של התחום הולכת וגדלה.

משום שמדובר בשינון ולמידה של שפות קוד שעשויות להיות לעתים מורכבות למדי, חלחלה ההבנה שככל שמקדימים ללמוד את שפות התכנות, כך יהיה קל יותר להתפתח בתחום בעתיד.

אנחנו כאן כדי לספר לכם איך ללמד ילדים תכנות עוד בשלבים המוקדמים שלהם, זאת באמצעות היכרות ראשונית עם הבסיס הנדרש, ולמידה הדרגתית ויעילה של התחום.

 

למידת תכנות בסיוע של מדריך מנוסה

מתכנתים רבים מינפו את הכישרון והידע שלהם בתחום, כך שהם מציעים את שירותיהם לילדים צעירים שרוצים ללמוד את התחום גם כן. במידה ואתם נעזרים בשירותיו של מתכנת לצורך לימוד הילד, חשוב לוודא שיש לו את הגישה המתאימה לכך ושהוא מעביר את התכנים של השיעור בצורה יצירתית ומעניינת. מתכנת ללא כריזמה ויכולת לסחוף אחריו את הילדים, יגרום לכם לבזבז את כספכם ולילד לבזבז שעות מיומו.

 

לימודי תכנות באמצעות אפליקציות מותאמות

בין אם יש לכם מכשיר טלפון של אנדרואיד ובין אם של אפל, בחנות האפליקציות תוכלו למצוא אפליקציות המציעות לימודי תכנות לילדים. האפליקציות האלו עוצבו ותוכנתו בצורה שתהיה אטרקטיבית ומזמינה לילדים, בין היתר מבחינת צבעים, רמות קושי ויצירתיות. כך למשל ישנן אפליקציות המספקות שיעורים קלילים, וממחישות את שפת התכנות באמצעות משחקי מבוך. אחרות משתמשות בדמויות של חיות כדי להמחיש את השפה. אם אתם בוחרים באפליקציה לשם למידת תכנות, חשוב לוודא שהיא אכן יעילה ואטרקטיבית מספיק עבור הילד.

 

לימודי תכנות באמצעות מיקרוביט

דרך נפלאה ופופולרית במיוחד ברחבי העולם ללימודי תכנות עבור ילדים, הינה המיקרוביט. זהו למעשה מחשב קטן, שגודלו לא עולה על גודל של כרטיס אשראי, הנוצר במטרה ללמד ילדים תכנות. במיקרוביט ניתן להריץ קודים, לשלוט על חיישנים ולהמיר רעיונות מהעולם הדיגיטלי לייצוגים של ממש. המכשיר נגיש במיוחד וקל לשימוש, כך שלא צריך זיקה טכנולוגית מטורפת או ידע מיוחד כלשהו.

את המיקרוביט ניתן למצוא בחנויות שמוכרות ציוד טכנולוגי, כאשר בחלקן יש מיקרוביט במחיר משתלם במיוחד. הרכישה הזו בהחלט תסייע לכם בביסוס העתיד של הילד שלכם בעולם המחשבים.

 

כדי להקל על הילדים- שפות קוד מותאמות

בעולם התכנות פותחו שפות קוד ייחודיות המיועדות לילדים, והן מאופיינות בנגישות רבה ובקלות הלמידה שלהן. בעזרת שפות הקוד המותאמות האלו, הילדים יכולים ליצור בכוחות עצמם כל מני אנימציות ומשחקים. אמנם הן לא אותן שפות קוד שמשתמשים בהן בעולם האמיתי, אבל הן נקודת פתיחה מצוינת שתסייע להם בהבנה רוחבית. שפות הקוד האלו מצויות באפליקציות ובמשחקים השונים המוצעים לילדים הצעירים.

 

מחשב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים