איך ללמוד להיות חוקר פרטי בתקופה הקורונה?

הקורונה גרמה לנו לבחון אפשרויות חדשות ולהרחיב אופקים.

החלטתם לנצל את המצב דווקא ללמוד להיות חוקרים פרטיים, אז איך לומדים זאת?

על מנת להיות מקצועי כמו חוקר פרטי מור וממש לעבוד כחוקר פרטי מן המניין עליכם לקבל רישיון ממשרד המשפטים אשר מאשר כי אתם יכולים לעסוק בתור שכירים או בתור חוקרים עצמאיים לגמרי. כמובן שהדרך למקום למשרד מור חקירות, או לכל משרד אחר, מחייבת התנסות מעשית בתחום אך קודם לכך, למידה עצמאית של חומר עיוני.

 

למידת עיונית

בדומה לעבודות אחרות במשק הישראלי, על מנת להיות זכאים לגשת למבחן המסמיך של משרד המשפטים תצטרכו להיות בוגרי 12 שנות לימוד מלאות. באם אתם לא, הקורונה היא בחלט זמן טוב לנצל עבור השלמת המקצועות שחסרים לכם. מעבר לכך, אין הכרח לחומר ספציפי אותו אתם צריכים ללמוד, אך בהתאם למבחן, קמו קורסים אשר מציעים לכם ללמוד בהם את החומר הנדרש על מנת לעסוק בתחום ולעבור את המבחן. תוכלו למצוא קורס מקוון או קורס מצומצם אשר פועל בזמן הקורונה וייתן לכם מענה לשלב הלמידה הראשוני.

 

התמקצעות ראשונית

באם סיימתם את השלב הראשון, אתם עם 12 שנות לימוד, וידע בסיסי בחקירה, הגיע הזמן להתחיל להתנסות! עוד תנאי סף למבחן היא צבירה של 3 שנות ניסיון אצל חוקר או משרד חקירות מורשה. ניתן לגשת למבחן כבר לאחר שנה וחצי מתחילת ההתלמדות, אך בכל מקרה הרישיון ניתן רק בתום שלושת שנות ההתלמדות. חוקרים פרטיים נחשבים עובדים חיוניים ועל כן, תוכלו גם במהלך הקורונה למצוא משרד שיקבל אתכם וינחה אתכם. שימו לב כי לא תוכלו להשתלב כמתלמדים בחברה באם אתם בעלי עבר פלילי.

 

התמקצעות המשך

בהנחה שהקורונה תפסה אתכם כבר לאחר שעברתם את הבחינה, סימן שסיימתם את שלושת השנים שלכם ופניכם קדימה. למרות שנראה כי סיימתם התלמדות וכל האופציות פתוחות עבורכם, בפועל עליכם לצבור ותק של 5 שנים כחלק ממשרד חקירות על מנת להיות רשאים לפתוח משרד חקירות משלכם. הקורונה היא זמן מעולה להמשיך לצבור ותק וניסיון לקראת סיום שנות ההמתנה.

על מנת להפוך להיות חוקר פרטי עצמאי לגמרי יש לעבור דרך 3 שלבים אשר את כולם ניתן לנצל לטובה בזמן הקורונה. בשלב הראשון, יש לעמוד בתנאי קבלה אשר באם אינכם עומדים בהם (כדוגמת 12 שנות לימוד) הקדישו את המזן דווקא להשלמתם. באם אתם לפני או במהלך שלב ההתמחות (הנמשך שלוש שנים), מצאו משרד שמתאים לך להתפתח בו ולמדו למבחן הכניסה, כל הזמן בבית בוודאות יסייע לכם להתמקד במטרה. לבסוף, באם אתם כבר חוקרים מוסמכים במשרד חקירות, עליכם פשוט להעביר את הזמן עד שיגמרו חמשת השנים ותוכלו לצאת לדרך עצמאית.

 

איש שרות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים