איך ללמוד על השקעות נדל"ן

מאז שנות התשעים מחירי הדירות בישראל רק עולים ועולים, ונדמה כי אין השקעה טובה יותר מאשר נדל״ן.

ואכן, בעוד שתיקי השקעות, איגרות חוב והבורסות מניבות רווחים נאים עם סיכון גבוה, נדל״ן לרוב מניב רווחים יפים מאוד עם סיכון נמוך יחסית.

אבל, וזה אבל גדול, צריך לדעת איך להשקיע בנדל״ן באופן נכון, כדי שיניב תשואות נפלאות.

ואיך יודעים? לומדים, לומדים ועוד קצת לומדים.

מזל שבימינו כל צורות הלמידה זמינות ונגישות, צריך רק למצוא את הדרך המתאימה עבורך.

להלן מספר דרכים שאפשר ללמוד דרכן על השקעות נדל״ן:

 

לקרוא כמה שיותר

הכוונה היא לא לקריאת כתבות שנועדו למכור ולשווק חברות ומתווכים אשר עוסקים בנדל״ן. חשוב לקרוא ולהבין את מה שהולך בשטח עצמו. עלונים אשר נותנים מידע עדכני על עולם הנדל״ן והתנודות בו הם מידע טכני נהדר ומלא אינפורמציה. ספרים אשר מלמדים על מושגי הבסיס של העולם הזה, ייתנו לך את הכלים ואת הידע לדבר בשפה של עולם הנדל״ן, וזה טוב במיוחד למי שרוצה להתמקצע בתחום ולא רק באופן חד פעמי. אבל הכי טוב – בלוגים ופורומים שעוסקים בנושא. רק דרכם תוכל להבין באמת מה קורה בתחום, לפי האנשים שכבר ניסו זאת לפניך ושיש להם תובנות בנושא. מגוון הבלוגים הוא רחב ורובם מתמקצעים בנושא נישתי כלשהו – קרקעות למכירה, חישוב תשואות ודמי תיווך, אלו רק מעטים מהנושאים עליהם תוכל ללמוד דרך בלוגים.

 

השתתף בסמינרים

עם כל הכבוד למילה הכתובה (ויש הרבה כבוד!), אין תחליף ללמידה ״חיה״. כיום מוצעים סמינרים רבים בנושא השקעות נדל״ן שבניגוד ללמידה דרך האינטרנט, מעניקים לך הכרות אישית עם מומחים מהתחום וגם עם אנשים נוספים שלומדים על עולם הנדל״ן, מה שיוסיף לקשרים שלך בתחום. בסמינרים תוכל לקיים שיח רב צדדי כך שבמידה ויהיו לך שאלות ונושאים להתעמק בהם, תוכל למצוא לכך מענה ושיח פעיל, וזאת בניגוד ללמידה דרך האינטרנט שם הכל אמנם אינפורמטיבי, אך חד צדדי.

רק מדבר אחד היזהר: מרבית הסמינרים ממומנים על ידי גורם חיצוני כלשהו ולכן יש להם אינטרס למכור לך משהו, אז היה חשדן ואל תיקח כתורה מסיני את כל הנאמר.

 

מצא מנטור

דרך נוספת ונהדרת לצלול ללמידה בתחום היא באמצעות ליווי של מנטור. מנטור הוא אדם שעבר את אותה הדרך שאתה עתיד לעבור, ושנחל הצלחות בתחום. המנטור לרוב יהיה חסר אינטרס ולכן לא יהיה מונע מרצון למכור לך או לשווק משהו. אבל הכי חשוב – המנטור היה במצב שלך לפני זמן מה, לכן הוא יודע למה אתה זקוק ואיך להעביר לך את החומר בצורה הנגישה ביותר. המנטור גם טוב ליצירת קשרים בקרב מומחים בתחום, עוד דבר שחשוב בתעשייה.

קריאת פורומים ועלונים, סמינרים קבוצתיים או מנטור, לא משנה באיזו דרך תבחרו, העיקר שתבחרו את דרך הלמידה שהכי מתאימה לכם ושתוציא אתכם מלומדים ומבינים בכל הקשור להשקעות נדל״ן.

 

השקעה נכונה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים