איך ללמוד עם דפי עבודה בגילאי 6-10?

הנה כמה טיפים איך כהורים, נוכל לעזור לילדים שלנו שבגילאי 6-10 ללמוד עם דפי עבודה:

 

זמנים

חשוב להציב זמנים ברורים ויחסית קבועים להכנת דפי העבודה. עם זאת, כדאי לתת לילד להתאוורר לאחר שעות בית הספר, לאפשר מנוחה ולאכול. מומלצת הפסקה של שעה וחצי שעתיים לאחר בית הספר. לאחר הפסקה כזו הילד מגיע אל אף העבודה מכוונן עם יותר כוח. כדאי לא לדחות את הישיבה על הדף העבודה לאחר הצהריים ומעבר, כיוון שבפעילויות אחר הצהריים והערב ישנם יותר גירויים, ילדים יוצאים לשחק ומסכי טלוויזיה שמסיחים את הילד. הכנת דף העבודה בזמנים אלו עלולה להיות לילד עול וליצור חוסר חשק ותחושת "פספוס".

 

סביבת עבודה אופטימלית

חשוב שסביבת עבודה אופטימלית תהיה ללא מסכים, עם טלוויזיה סגורה, בעוד שהילד יושב על כסא מול שולחן כתיבה נוח, עם אור המתאים ללימודים ולא על הספה/כורסא/רצפה. כדאי לסדר את הסביבה כך שלילד יהיו כמה שפחות הסחות דעת, הפרעות וגירויים בכדי שיהיה ריכוז מירבי. בנוסף, רצוי שיהיו חדר או סביבה קבועים בכדי שתיווצר מעין התניה שבחדר הזה או בסביבה הזו לומדים. חשוב שהילד יכין את שיעורי הבית באופן מושקע ואיכותי ולא יהיה באווירה של לסיים כמה שיותר מהר.

 

האם כדאי או לא כדאי להורה להיות בחדר

חשוב להדגיש כי לילד חייב להיות מרחב למידה עצמאי שלא תלוי בכם. לא כדאי להיות נוכחים ליד מקום הלמידה שלו באופן רציף. יש להבהיר לילד שהוא מכין את דף העבודה בשביל הלמידה שלו, בשביל הידע שהוא צריך כדי להבין טוב יותר את החומר הלימודי ואפילו את העולם שהוא חי בו ושאתם שם בשבילו לכל שאלה שתהיה לו. ילדים בני 6-10 כבר יכולים להיות עצמאיים בהכנת השיעורים, אך חשוב להדגיש להם שאם הם צריכים עזרה או תמיכה, שלא יתביישו לבקש. יש לציין שלעיתים הילד מבקש עזרה על כל מטלה ומטלה בדף העבודה, במקרים אלו, ניתן לדייק את הילד ולשאול אותו מה בדיוק הוא לא הבין במטלה בדף, ולהציע לו שאולי ינסה לקרוא אותה שוב בכדי להניע אותו לחקור לבדו ולבקש עזרה רק אחרי שהוא ניסה ורק כשהוא באמת צריך.

 

מעורבות ההורים בהכנת דפי העבודה

חשוב לעבור על דפי העבודה של הילד ולהביע אכפתיות, ללא ביקורתיות או שיפוטיות. כאשר יש תשובה שאינה נכונה בדף העבודה, תנהגו בחמלה ותדברו עם הילד על הטעויות באופן לא מעיק, אל נא תמחקו לו את התשובות או תכעסו עליו כי ענה לא נכון. בהחלט ניתן להציע לילד עזרה או לנסות שוב ולראות מה מצבו. אם הוא עייף מדי, אולי עדיף לחכות למועד אחר בו הוא יוכל להכין את דף העבודה.
לסיכום, דפי עבודה לילדים זו בהחלט מיומנות נרכשת שיכולה להעשיר את עולמו של הילד וגם את עולמכם.

 

ילד לומד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים