לימודי רפואת שיניים – בארץ או בחו"ל?

אצל סטודנטים רבים מתעוררת הדילמה מה כדאי יותר – ללמוד רפואת שיניים בארץ או בחו"ל? לדילמה זו ישנם יתרונות וחסרונות.

המאמר הבא ינסה לבדוק מה עדיף – ללמוד רפואת שיניים בארץ או בחו"ל?

 

תנאי הקבלה לרפואת שיניים

צעירים רבים המנסים להתקבל ללימודי רפואת שיניים בארץ לא פעם נתקלים בקשיים. כאשר משווים בין תנאי הקבלה ללימודים בארץ או בחו"ל, ניתן לומר שקל יותר להתקבל ללימודים בחו"ל מאשר בארץ, כאן התהליך נוקשה יותר. בחו"ל כל מה שצריך הוא תעודת בגרות, בחינות קבלה בתחומי ביולוגיה, אנטומיה, פיזיולוגיה, כימיה, פיזיקה ואנגלית טובה. ניתן לעשות מכינה בשפה האנגלית בארץ המכינה למבחני הקבלה במוסדות האקדמאיים בחו"ל על מנת להצליח ולהתקבל ללימודים במוסד האקדמאי הנחשק.

בנוסף, מוסדות הלימוד האקדמאיים בחו"ל מציעות אף סיוע בדיור לסטודנטים, בדרך כלל במעונות של האוניברסיטה המדוברת וכך ניתן גם להתאקלם בקלות. החסרונות העיקריים במוסדות האקדמיים בחו"ל הם שיש צורך לדעת אנגלית ברמה גבוהה, עלות הלימודים יקרה יותר וכמובן קיים הריחוק מהבית ומהמשפחה. עם זאת, על פי סקר שנערך ב-2017, 82% מרופאי השיניים העובדים בארץ סיימו את לימודיהם בחו"ל לעומת 18% שלמדו רפואת שיניים בארץ.

 

באילו מדינות הכי כדאי ללמוד רפואת שיניים?

אם מתחשבים בגורמים כמו: תנאי קבלה נוחים, עלות מחייה זולה, שכר לימוד נמוך, תרבות עשירה ואנשים מעניינים, הלימודים המשתלמים ביותר הם במדינות מזרח אירופה כמו: סלובקיה, קרואטיה, צ'כיה, הונגריה, רומניה, רוסיה ועוד. מבחינת רמת הלימודים יש לבדוק אם היא מקבילה לרמה בארץ בכל מקום לגופו. גם איטליה נחשבת למקום אטרקטיבי ללימודי רפואת שיניים מבחינת גורמים אלו ובארה"ב אלו הלימודים הכי מבוקשים בשל הרמה הגבוהה, אך גם הכי יקרים. לא אחת הסטודנטים שואלים את עצמם האם ביטוחי השיניים זולים או יקרים יותר במדינות הללו מאשר בארץ. מבחינה זו אין ספק שיש הבדלים גם במחירי ביטוחי השיניים, אך בארץ הביטוחים הפרטיים מכסים טיפולים רבים שאינם כלולים ברפואת השיניים הציבורית ובוודאי כמו אלו הקיימים בחו"ל. על מנת להשוות בין חברות ביטוחי השיניים כנסו לאתר https://www.avner.org.il/פרטי/שיניים.

 

העיסוק ברפואת שיניים בארץ או בחו"ל

הסיכוי לקבל עבודה בתחום רפואת השיניים בארץ זהה בין אם הלימודים מתקיימים בחו"ל ובין אם בארץ. סטודנטים המסיימים את הלימודים בחו"ל יכולים למצוא די בקלות עבודה במרפאות שיניים פרטיות או ציבוריות בארץ ואף לפתוח עסק עצמאי. עם זאת, זהו מקצוע מאוד מבוקש ובארץ לא חסרים רופאי שיניים. הלימודים בחו"ל יכולים לסייע גם במציאת עבודה בכל מדינה המכירה בלימודים של המוסד האקדמאי בו תלמדו. לאלו בעלי דרכון זר לא תהיה בעיה למצוא עבודה באיחוד האירופאי או בארה"ב בהתאם לדרכון. לסיכום, יש להפעיל שיקול דעת ולהתאים את הלימודים והמקום שלהם לצרכים שלכם.

 

קליניקה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם