מה כוללים לימודי שמאות משכנתא

כחלק מהתהליך הטבעי של רכישת משכנתא, הבנק שממנו אנחנו לווים יבקש מאיתנו להזמין שמאי.

השמאי יגיע, יבקר בנכס ויעריך את שוויו. ההפניה לשמאי משכנתא היא כדי לאפשר לבנק לוודא כי ערך הנכס כפי שהוא מופיע בחוזה, הוא אכן ערכו של הנכס

בשוק, וזאת משום שהנכס הוא הביטחון העיקרי להלוואה.

שמאי משכנתאות הוא תפקיד קריטי בעולם המשכנתאות אשר מהווה מהלך מפתח בכל הליך הרכישה.

הוסיפו לקרוא וגלו מה כוללים לימודי שמאות משכנתא.

 

לימודי שמאות משכנתא

לימודי שמאות משכנתא הינם תחום קריטי וחשוב בכל עולם העסקאות בנושאים רבים ומגוונים מאוד. מדובר בלימודים מורכבים אשר אחר כך דורשים התמדה ונסיון בשביל להתמקצע ולהדברג בבנקים הגבוהים. לפניכם מספר סעיפים הפורטים את עשייתו של שמאי משכנתאות. כל אלה, נכנסים לתוך תוכנית הלימודים של שמאי משכנתאות כך שאם אתם מתלבטים לפני לימודים כאלה מומלץ לקרוא ולהבין במה פשר המקצוע בפועל. כמובן שישנם סעיפים רבים ונוספים, אך לפניכם יסודות המקצוע:

 

הערכת השמאי

שמאי מקרקעין מעריך את שווי הנכס – למקרה בו הבנק יצטרך למקור את הנכס במהירות, במידה והלווה לא ישלם את תשלומי המשכנתא וזאת בכדי למנוע חוב של הבנק. עשוי להיות פער בין המחיר בו נכרש הנכס לבין השווי שיקבע השמאי.

 

גובה המשכנתא וסכומה

גובה המשכנתא וסכומה תלוי בערך הנכס לפני הערכת השמאי, ולא במחיר הנקוב בחוזה. הבנק מאשר אחוזי מימון אולם הם נגזרים משווי הנכס כפי שהעריך אותו השמאי, ולא מהמחיר הנקוב בחוזה. מומלץ לכן להזמין שמאי מקרקעין העובד עם בנקים בשותף, וזאת לפניי חתימת החוזה. מהלך זה יוודא שהשווי לצורכי האשראי יאפשר קבלת המשכנתא על פי צורכי הלווה.

 

מסמכים חשובים שיש להכיר

שמאי מקרקעין יזדקק למספר מסמכים לפי חוק, כדי למלא את הערכתו. שמאי מקרקעין למשכנתא המעריך נכס לצורכי אשראי יבקש מסמכים מהלווה, ואחריות הלווה לתת לו אותם. על פי הנחיות הבנק מבקש השמאי את המסמכים וזאת בכדי לבצע את ההערכה. בין המסמכים הרלוונטים:  חוזה רכישה חתום, נסח טאבו, חוזה חכירה, אישור זכויות, תשריטי מכר, אישור מבנה מסוכן, תיק בניין מלא, חוזה שכירות במידה ויש, תיק בית משותף ועוד. כל אלה מסמכים חשובים שיש להכיר את חשיבותם ולדעתם כיצד לעבוד איתם. אין לשכוח אף מסמך ולשים לב שיש בידי השמאי את כל השלבים הנדרשים.

 

הערכת שמאי מקרקעין נמוכה מערך המשכנתא

ישנם מקרים בהם נחתם חוזה ורק לאחר מכן מתגלה שערך המשכנתא נמוכה מערך שווי הנכס על פי שמאי המקרקעין. לרוב, נגרם מצב כזה כאשר ישנה מניעה לשעבד את הנכס מסיבות הקשורות בנכס עצמו. במקרים כאלה מומלץ הזמין שמאי מקרקעין העובד עם בנקים עוד לפני חתימת החוזה.

 

חוזה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים