מה צריך ללמוד על קלנועית לפני שרוכשים כזו?

אם אתם בדיוק מתחבטים בשאלה האם לרכוש לעצמכם קלנועית, המאמר הזה נכתב בדיוק עבורכם.

לפני שאתם רצים לחנות, ישנם מספר דברים חשובים שעליכם לדעת עליה.

הקלנועית החשמלית מהווה יתרון תחבורתי מצוין עבור האוכלוסייה המבוגרת בפרט, שכן השימוש בה לא מצריך הוצאות על רישיון נהיגה, דלק, ביטוח רכב וחנייה. הקלנועית הינה פיתרון חסכוני במיוחד לניידות יעילה בקיבוץ, במושב, בשכונה ואף ברחבי העיר.

ניתן לנסוע איתה לקניות בסופר, לאסוף את הנכדים מהגן או מהמעון, לעשות איתה סידורים כמו ביקור בבנק או בדואר, ומקלה עליכם בהגעה למפגשים חברתיים.

הפעלת הקלנועית לא מצריכה מיומנות מיוחדת, ואין צורך בהוצאת רישיון נהיגה והיא פרקטית וקומפקטית מאוד, לרוב רוחב הקלנועית לא גדול ממטר אחד, לכן ניתן לנסוע על המדרכה במהירות של 12 קמ"ש לכל היותר. לפרטים נוספים היכנסו ל – /www.kalnoitstar.co.il .

 

סוגי הקלנועיות

כיום שוק הקלנועיות יודע להציע מגוון רחב של קלנועיות וגדלים. ניתן למצוא קלנועית גדולה אשר מתאימה לנסיעות לטווח ארוך במיוחד של עד 30 ק"מ פר טעינה, וכן קלנועיות בינוניות וקטנות אשר מותאמות לנסיעות של 15 ו – 10 ק"מ פר טעינה.

הקלנועיות הקטנות יכולות גם להתקפל ולהיכנס למבנים, לרכב ואף בעלות אישור הטסה לחו"ל והן זולות משמעותית.

הקלנועיות הגדולות יותר מאפשרות נסיעה ל -2 אנשים ובעלות מנוע גדול המתאים לנסיעה בתנאים קשים יותר, כמו עליות חדות.

 

היכן מותר לנסוע עם הקלנועית?

לרוב, אין לנהוג בקלנועית בכביש, אלא רק על המדרכה אולם ישנן חריגות בנושא – לדוגמא, ניתן לנסוע עם הקלנועית בקיבוץ ובמושב, ובמקרים בהם אין מקום במדרכה, זאת אומרת כשהמדרכה לא מאפשרת נסיעה עליה בשל מידותיה, מכשולים שנמצאים עליה או מצבה, או במקרה בו לא ניתן לרדת ולעלות על המדרכה עם הקלנועית.

 

האם יש צורך בביטוח לנסיעה בקלנועית?

כן, יש צורך בביטוח חובה לקלנועית. אולם, הביטוח יחסית זול וכדאי מאוד לרכוש אותו. ישנם ביטוחים נוספים שניתן לרכוש לקלנועית כמו ביטוח נזקי גוף, ביטוח תאונות וצד ג' והם נועדו לכיסוי ופיצוי על נזקי גוף, ונזקי גוף לצד ג' לאירועים שלא הוגדרו כ – " תאונות דרכים ".

בנוסף, ישנו ביטוח מקיף אשר נועד לבטח את הקלנועית עצמה במקרה ונגנבה, נשרפה וכדומה. יש אופציה להוסיף את הקלנועית לביטוח הדירה שרכשתם בתוספת כספית קטנה.

 

נסיעת המבחן

מומלץ מאוד לבצע נסיעת מבחן לפני רכישת הקלנועית, ורצוי לבצע אותה בסביבה המוכרת שלכם. במהלך נסיעת המבחן, בחנו את הקלנועית גם בעליות.

במידה ואתם מעוניינים לרכוש קלנועית גדולה המתאימה ל – 2 נוסעים, הקפידו לבצע את נסיעת המבחן עם שני נוסעים כדי לוודא שהיא אכן חזקה.

לסיכום, אנו מציעים לבצע במקביל סקר שוק ולקבל המלצות מחבריכם במידה והם מחזיקים בקלנועית, כך תמצאו את זאת שמתאימה לכם בצורה המושלמת.

 

שורה של קלנועיות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים