3 דרכים להתמחות בתחום תאונות הדרכים

האופן שבו עורך דין בוחר להתמחות בתחום מסוים ישפיע על השירות ללקוחות ועל משך הזמן שיעבור עד שהוא יספיק לצבור ניסיון.

ספציפית בתחום של תאונות דרכים למשל, ההתמחות יכולה להתחיל בלימודים או להמתין עד לסטאז' ואפילו פתיחת משרד עצמאי.

התמחות בתאונות דרכים היא תנאי בסיסי עבור עורך דין שרוצה ללוות את הלקוחות שלו במגוון רחב של עבירות תעבורה. בגלל שתאונות דרכים מתרחשות בישראל בשכיחות גבוהה יחסית, יש המון עורכי דין שבוחרים למקד את המאמצים ואת ההכשרה שלהם בהתמחות כזו. בזכות התמחות בתאונות דרכים, יש סיכוי גבוה יותר שעורך הדין יצליח ללוות את הלקוחות שלו לאורך תהליך המשפט ולהשיג עבורם את התוצאות הטובות ביותר.

 

השאלה המתבקשת היא איך אפשר להתמחות בתחום תאונות הדרכים. בגלל שלאופן שבו מתמחים יש השפעה על השירות ללקוחות, כדאי להכיר את ההבדלים בין הדרכים הבאות:

  1. התמחות במהלך הלימודים

הדרך הראשונה לצבור התמחות היא במהלך הלימודים. התמחות כזו באה לידי ביטוי בבחירת קורסים מסוימים, בקריאת חומר תאורטי מחוץ לחומרים הרגילים של השיעור ובהתייעצות עם חברים לספסל הלימודים או כמובן עם המרצים.

חשוב לזכור שההתמחות הכללית של עורך הדין היא בדיני תעבורה ושאין התמחות מקצועית רק בתאונות דרכים. במילים אחרות, ההתמחות בתאונות דרכים היא תת-סעיף בתוך ההתמחות בדיני תעבורה. לכן, הרבה מאוד תלוי במוטיבציה של עורך הדין ובזמן שאותו הוא משקיע.

 

  1. התמחות תוך כדי סטאז'

דרך אחרת להתמחות בתחום של תאונות דרכים היא להמתין עד לשלב של הסטאז'. בגלל שבכל מקרה כל מי שמסיים תואר במשפטים צריך לעבור סטאז' על מנת לקבל רישיון של עורך דין, אפשר לנצל את השלב הזה ולהתמחות בתחום ספציפי.

התמחות בתאונות דרכים רלוונטית אם עוברים את הסטאז' במשרד עורכי דין שמתמחה בדיני תעבורה. בזכות ההתמחות בדיני תעבורה, סביר להניח שיגיעו אל המשרד המון תיקים שעוסקים בתביעות או פיצויים לאחר תאונת דרכים. במקרים כאלה, כל מה שהסטאז'רים צריכים לעשות זה לבקש ללוות את התיקים.

 

  1. התמחות כעורך דין עצמאי

יש עורכי דין שמתמחים בתעבורה במהלך הלימודים, עוברים התמחות כללית במשרד עורכי דין ואז פותחים משרד עריכת דין באופן עצמאי. כאשר עורך הדין עובד בתור עצמאי ולא בתור שכיר, זה אומר שיש לו את הפריבילגיה לבחור באיזה תיקים הוא יטפל. עם הזמן, אותו עורך דין שבוחר לטפל בעיקר בתיקים של תאונות דרכים גם צובר את ההתמחות המבוקשת.

היתרון של התמחות כעורך דין עצמאי הוא שניתן תוך כדי העבודה גם לייצר הכנסה ולפתח את הקריירה. מנגד, החיסרון הוא שעוברות לפחות כמה שנים עד שעורך הדין שפותח את המשרד מגיע אל רמת ההתמחות המבוקשת ואף מרגיש מספיק בטוח ביכולות שלו.

 

פסיקה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים