לימודי עריכת דין – האם עורך דין דיני עבודה הוא תחום רווחי?

יחס מספר עורכי הדין בישראל מוערך בכ-1:5 כלומר עורך דין אחד על כל חמישה אנשים.

זהו תחום שממשיך לגדול ולהתרחב בשל הביקוש של רבים לקריירה מספקת, מתגמלת וחשובה, אך גם הודות לצורך הרב בשירותים משפטיים ובעיקר בתחומים כמו דיני עבודה, רשלנות רפואית ופלילים.

האם עורך דין דיני עבודה הוא באמת תחום רווחי כל כך?

 

מומחיות וניסיון תעסוקתי

כל עורך דין שמתמחה בתחום משפטי מסוים יוכל לגבש לאורך זמן מומחיות ומקצועיות עמוקה מאוד בתחום שבחר ולקצור הצלחה. ועם זאת, ישנם עורכי דין המספקים שירותים משפטיים ספציפיים מאוד ובמתכונת קבועה, מה שאולי מגביל מבחינה ורסטילית, אך מהווה משרה בטוחה ויציבה מאוד.

 

אפשרויות התעסוקה בדיני עבודה

עורכי דין שסיימו את לימודיהם המשפטיים והתמחו בדיני עבודה, יוכלו לבחור האם לעבוד בסקטור הפרטי במשרדי עורכי דין שונים או בתוך ארגונים וחברות הזקוקים לשירותיהם, או האם להשתלב בתוך הסקטור הציבורי שבו פועלים גופים ממוסדים רבים, גם הם זקוקים לשירותים רבים ונרחבים בדיני עבודה.

 

האם מרוויחים יותר בסקטור הפרטי?

אין עוררין על כך שהמשכרות במגזר הפרטי גבוהות בהרבה מאלו שבסקטור הציבורי. ועם זאת, בשני הסקטורים דרושים עורכי דין טובים, מקצועיים ויסודיים שיבצעו עבודה מעולה. עורך דין שיצליח בעבודתו בהכרח יתוגמל בהתאם תוך כמה שנים. אם מדובר במגזר הציבורי, הרי שמובטחים בנוסף גם תנאים והטבות השמורים לעובדי מדינה בלבד.

אפשרות נוספת היא להמשיך את מסלול הלימודים לכדי תואר שני ושלישי, מה שמסייע ללומדים להשתלב באקדמיה ולהפוך למרצים וחוקרים בתחומים שקשורים לעולמות העבודה ודיני עבודה.

 

הקשר בין השקעה לרווחיות

כדי להפוך לעורכי דין דיני עבודה מצטיינים שמתפרנסים יפה, תצטרכו להתמיד ולהשקיע במשך מספר לא קטן של שנים בהן מתבסס המוניטין ונקצרות ההצלחות. בתקופה זו כמובן שנעשות גם טעויות שיהיה אפשר ללמוד מהן הלאה. עורכי דין שעבדו קשה, שצברו את כל הניסיון האפשרי במסגרת פעילותם ושהוכיחו לויאליות, בקיאות ומיומנות לאורך זמן בהכרח יצליחו להפוך לרווחיים בעתיד.

 

עבודה קשה אך מתגמלת

עליכם לזכור שכל עבודה ובייחוד קריירה בתחומים מורכבים כמו תחום המשפט, אינם מגיעים בקלות לאיש. גם אוטוריטות מוכרות מענף דיני העבודה לא הגיעו לשם בחסד. הם התחילו את דרכם כעובדים שכירים במשרד אחר וטיפסו את דרכם אט-אט מעלה. עם הזמן הם נפגשו עם עוד מקרים מאתגרים, מורכבים וסבוכים שהגיעו לכדי פתרון ונרשמו לזכותם.

כל אלו הם שגיבשו את יכולותיהם המקצועיות ובסופו של דבר גם את האפשרות שלהם ליהנות מרווחים גדולים יותר ומעבודה מבוססת ויציבה.

להתרשמות מעבודת עריכת הדין, היכנסו לאתר עו"ד ליאת פייגל בכתובת: https://liatfaigel-law.co.il

 

תלמידה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים