איך ללמוד לבצע הדברה על פי החוק בישראל

בעבר, על מנת להיות מדביר, כל שהיה נדרש הוא לרכוש את הציוד ואת חומרי ההדברה ללמוד קצת על עולם התוכן ועל אופן הביצוע ובהמשך ללכת להדביר, ניתן לומר כי עולם המדבירים היה פרוץ למדיי.

כיום, המצב שונה, החוק קובע שעל מנת להיות חלק מענף ההדברה יש חובה להשתתף בתכנית הכשרה מקצועית הכוללת קורס הדברה ולאחר מכן יש לעבור בחינה של המשרד להגנת הסביבה על מנת לקבל רישיון.

המדבירים וחברות ההדברה מפוזרים ברחבי הארץ, למשל ראו הדברה במודיעין.

 

מיהו עובד ההדברה

עובד הדברה הינו אדם העובד תחת פעילות שוטפת של חברות ההדברה אולם אין לו רישיון הדברה. כאמור, לפני חוק ההדברה לא הייתה בעיה כי עובד שלא מחזיק ברישיון בעצמו יעבוד כמדביר תחת הנחיה של מדביר מוסמך. החוק שעבר ביטל את האפשרות הזו וכיום כל אדם הרוצה לעבוד בהדברה חייב לעבור את ההכשרה המתאימה ולקבל רישיון. חריג לכך אלו מדבירים הנמצאים לקראת גיל הפרישה או לחילופים עובדים ותיקים אשר עוסקים בהדברה לרשות מקומית, כל זאת כאשר הם מקבלים היתר מיוחד לכך. כיום יש חברות הדברה המפוזרות ונגישות בכל רחבי הארץ כאשר כולן מחזיקות מדבירים המורשים לעסוק במלאכה, למשל חברת הדברה מומלצת.

 

סוגי רישיון הדברה

רישיון למדביר ביתי 

רמה זו מבצעת הדברה לדירות מגורים, למשרדים אשר שטחם הינו עד 500 מטר או באזורי רכוש משותפים של בניין המאוכלס עד למספר של 16 משרדים או דירות.

 

רישיון למדביר בשטח פתוח או מבנים 

רמה זו מאפשרת לבצע את כלל סוגי ההדברה הקיימים, למעט הדברה באמצעות גז (נקראת גם הדברה באיוד).

 

רישיון להדברה באיוד 

רמה זו מאפשרת לבצע את כלל סוגי ההדברה בכל המקומות ובכל השיטות הקיימות, כולל הדברה באמצעות גז.

 

ללמוד לעבוד כמדביר

המשרד להגנת הסביבה קבע במסגרת החלטת החוק המחייב כי על מנת לקבל רישיון הדברה יש לעבור קורס הכשרה מקצועית, ובנוסף, קבע את מסלולי קורס בהם הוא מכיר לצורך קבלת הרישיון. שימו לב לפני ההרשמה לקורס מדבירים כי אכן מדובר בקורס המוכר על ידיו.

כל תכנית הכשרה המוכרת תכלול בתוכה חלק של לימוד מעשי ולימוד עיוני, זאת כמובן בהתאם לתכנית הלימודים המפורטת שתיקבע על ידי המשרד להגנת הסביבה ותפוקח על ידו. כדאי למצוא קורסים אשר בנוסף לדרישות המשרד מבצעים גם קורס מעשי אשר מכין בצורה טובה יותר לשטח ובסיומו תוכלו לעבוד בצורה טובה יותר בעת יציאתכם לשוק העבודה.

 

תנאי קבלה לקורס

על מנת להתקבל לקורס מדבירים תצטרכו להיות לפחות בעלי 12 שנות לימוד וכמובן מעל גיל 18. בנוסף, תצטרכו להוכיח כי אין להם עבר פלילי וכי אתם נושאים תעודת זהות כחולה.

 

ריסוס מקצועי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים