בין זירעונים לכופתיות: איזה מזון טוב לתוכי שלכם?

נדמה שכל מה שתוכי צריך זה שפע גרעינים לפצח ובכך מסתכם נושא המזון שלו, אך לא כך הדבר.

תוכי, ממש כמונו, זקוק לתזונה מאוזנת ונכונה בכדי להאריך ימים לצד מראה רענן ובריאות איתנה.

אז בין נוצות יפות וחזקות לבין מקור נוקשה ובריא יש דיאטה חשובה שכדאי לכם ולידידכם בעל הכנף להכיר:

 

כופתיות או לא להיות

מדובר במזון מיוחד לתוכים שאמור להוות כשליש מהתפריט היומי ושמומלץ מאוד לספק לתוכי כבר בשלב ראשוני. הכופתיות הן מזון מלא ומאוזן, עתיר במינרלים וויטמינים שניתן לרכוש בקלות בחנויות לחיות. בנוסף, כדאי להבדיל בין סוגי הכופתיות בהתאם לגודל התוכי ולוודא שהן נמצאות בתוקף ומאוחסנות בכלי אטום במקום קריר ומוצל.

 

פירות וירקות

מאוד מומלץ ששליש נוסף מהתפריט של התוכי יהיה ירקות ופירות. בגדול, רצוי מאוד לגוון וכל יום לתת משהו אחר בכדי לייצר הנאה ועניין אצל התוכי. מבחינת הגשה – על פי העדפת הסועד: יש תוכים שייהנו מחתוך לקוביות ויש שישמחו לקבל באופן מגורד. כמו כן, רצוי להוציא את השאריות לאחר כמה שעות בכדי למנוע כר פורה לחיידקים ושות'. אם תבחינו בלשלשת נוזלית יותר – אל חשש, זה נורמלי בהחלט.

 

מה אסור לתת?

אבוקדו, שום, תפוח אדמה, עגבנייה לא בשלה, בצל, כוסברה, עלי דפנה, חציל, פטריות ואספרגוס. בנוסף, פירות או ירקות מקופסאות שימורים, פירות חומציים כמו לימון, פירות יבשים, ירקות מטוגנים, גרעינים של פירות כמו תפוח, גלעינים של פירות כמו אפרסק ותותים אשר רווים בחומרי ריסוס – מחוץ לתחום.

 

זרעים, זירעונים ומה שביניהם

אפשר לרכוש תערובות מוכנות של זירעונים אשר בדרך כלל מכילות סתריה, דוחן, לתת ועוד שלל מרכיבים. ההמלצה היא לקנות תערובות זירעונים איכותיות, על אחת כמה וכמה אם התוכי שלכם לא נהנה מכופתיות. זאת, כיוון שבתערוכות האיכותית יש תוספות של חלבונים, מינרלים וויטמינים בהשוואה לתערובות פשוטות בעלות ערך תזונתי נמוך.

 

חלבונים וסידן

מלבד כל האמור, מומלץ מאוד לספק לתוכי שלכם מנת חלבונים וסידן. איך? אפשרי לתת ביצה קשה כתוספת למזון, יחד עם שאר האוכל או בנפרד, או קליפות של ביצה מרוסקים לפירורים זעירים מפוזרים מעל מזון לח אחר. כמו כן, עצמות של עוף (רצוי מבושל וללא תיבול) יתקבלו בברכה. אם בא לכם לפרגן לתוכי שלכם, מומלץ לתת עצמות של הודו במיוחד עקב הערכים התזונתיים הגבוהים שבו בהשוואה לעוף רגיל.

 

בוטנים, אגוזים ושקדים

התוכי שלכם מאוד יאהב אותם ובהחלט לא נמנע ממנו את התענוג. יחד עם זאת, כדאי להגביל כמויות בגלל אחוזי שומן גבוהים. לכן, אגוז אחת ליומיים או שלושה יהיה פינוק הגון.

 

לסיכום,

מזון לתוכים אינו דבר של מה בכך, כדאי להקדיש לכך תשומת לב ולהקפיד על תפריט מאוזן ובריא. זכרו! תוכי שיאכל נכון, בריא ומאוזן יחלה פחות, יחיה יותר וייהנה ממראה יפה ומטופח של נוצות ומקור חזקים לתפארת!

 

חיות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים