דברים חשובים שצריך ללמוד כדי לעצב לוגו

לוגו הוא אחד הדברים החשובים ביותר כשמקימים עסק.

הלוגו הוא בעצם עוד דרך לשווק את עצמך.

לוגו טוב, יהיה אחד שקל לזכירה, ונחרט במוחם של אנשים.

בצורה כזאת, אנשים יכירו את העסק, גם אם אינם מודעים לכך.

עיצוב לוגו על ידי חברה חיצונית עולה לא מעט כסף.

לעומת זאת, לוגו בעיצוב עצמי יכול לעשות את העבודה בצורה מצוינת, וללא עלות.

במאמר זה נסקור את כל הנקודות החשובות שצריך לדעת על מנת לעצב לוגו בעצמכם.

 

ממה מורכב לוגו?

על מנת לעצב לוגו איכותי, עליכם לדעת קודם כל ממה מורכב לוגו. לוגו מורכב בדרך כלל מסמל, המזוהה עם העסק, ומכיתוב המעיד על טיב העסק ועל הייחודיות שלו. אלה כמובן נצבעים בצבעים, המסייעים לתפוס את העין של הלקוח.

 

סוגי לוגואים

קיימים 3 סוגים עיקריים של לוגואים. הראשון, מורכב מסמל גרפי בלבד. לוגו זה נועד לפרסם ולשווק את העסק בצורה כזאת שאנשים שנחשפים אליו, ידעו לקשר אותו באופן אוטומטי לעסק. הסוג השני של לוגואים הוא לוגו שמורכב מכיתוב בלבד. כיתוב זה בדרך כלל כולל את שם החברה בעיצוב צבעוני וייחודי. הסוג השלישי הוא לוגו המורכב מסמל, ומשם החברה יחד. לוגו מסוג זה מסייע להטמיע בלקוחות את הסמל המזוהה עם העסק, יחד עם השם שלו.

 

הסמל

ראשית, על הסמל להיות מקורי ופשוט. מטרתו של הסמל היא להיקלט במוחם של הלקוחות, ולכן עליו להיות קל לזכירה. הימנעו מיצירת סמלים מסובכים ומסועפים, משום שהם פשוט לא נקלטים טוב, ובכך מפספסים את המטרה. בנוסף, על הלוגו שלכם להיות מקורי. אתם לא רוצים שהלקוחות שלכם יתבלבלו עם סמל של חברה אחרת.

 

הכיתוב

אם החלטתם לשלב כיתוב בלוגו שלכם, עליכם לדעת מספר דברים. ראשית, על הכיתוב להיות קצר וקולע. זכרו שמדובר בלוגו, ולא בשלט חוצות, והתמקדו במשפטים קצרים המכילים מילים בודדות בלבד, או שתשתמשו בשם החברה. בנוסף, הכיתוב צריך להיות ייחודי. אם בחרתם להשתמש בשם של החברה, לא תיתקלו בבעיה, משום שהשם של החברה ייחודי מעצם היותו שם החברה. אם בחרתם לכתוב משפט קצר, דאגו שהוא יעיד על ייחודיות החברה, שימשוך אליו לקוחות, ושלא יהיה משעמם ובנאלי.

 

הצבעים

לוגו טוב מורכב – 3 צבהעים לכל היותר. הסיבה לכך היא שמספר רב יותר של צבעים הופך את הלוגו שלכם למסובך, ולא קל לזכירה, ובכך מחטיא את מטרתו. יתר על כן, עליכם להשתמש בצבעים מתאימים, המתקשרים למסר אותו אתם רוצים להעביר.

 

שחור-לבן

דאגו שהלוגו יהיה ברור ומובן גם בשחור-לבן. הלוגו שלכם הולך להיות מודפס גם על חשבוניות, חוזים, ופקסים, ולכן עליכם לוודא שהוא נראה טוב גם כשאינו בצבעים.

 

סיכום

לוגו הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בבית עסק. מדובר בדרך ייחודית לשוק את העסק שלכם, ולכן מומלץ להשקיע בתהליך היצירה של עיצוב לוגו. אם החלטתם ליצור לוגו משלכם, עליכם להחליט איזה סוג של לוגו אתם רוצים. לאחר מכן, החליטו על הכיתוב והסמל שתרצו שיופיעו בו. לבסוף, צבעו את הסמל בצבעים מתאימים, אך אל תשכחו לוודא שהוא נראה טוב גם בשחור-לבן. מה שלא תעשו, ודאו שאתם אוהבים את הלוגו שלכם, ומתחברים אליו, ואף בקשו חוות דעת מאנשים אחרים. בהצלחה!

 

אש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים