הכל על לימודי הנהיגה במשאית

אם אתם מעוניינים להתחיל לעבוד בהובלת משא כבד, או להיות נהגי משאית בחברה כלשהי – הגעתם למקום הנכון. לימודי הנהיגה במשאית הינם תהליך שיש להתכונן אליו בהתאם, לעשות את כל המשימות הנדרשות, לעבור קורס נהיגה ייעודי, וגם לעבור לבסוף מבחן מסכם. בכתבה הבאה נפרט עבורכם כל מה שכדאי לדעת לפני שמתחילים ללמוד לנהוג על נהיגה במשאית. 

אילו סוגי רישיונות למשאית ניתן להוציא?

ובכן, לפני שמתחילים את תהליך לימוד נהיגה על משאית, כדאי לדעת מה הם סוגי הרישיונות אשר תוכלו ללמוד עבורם. שני הסוגים העיקריים של רישיונות נהיגה על משאית הינם רישיון 1C וכן רישיון C. הסוג הראשון יקנה לכם הרשאה לנהוג על רכב מסחרי או על רכב משא במשקל קל, כאשר המשקל הינו בין 3500 ק"ג ל- 12,000 ק"ג.

נציין כי רישיון זה מתאים גם לנהגים המעוניינים לנהוג על רכב מחלץ או בגרר, אשר משקלו הוא עד 12 טון. נהג בעל רישיון 1C רשאי לנהוג על מכונה ניידת וגם על מלגזה, כאשר הרשאה זו הינה בכפוף למשרד הרישוי. סוג הרישיון השני, הלוא הוא רישיון מסוג C, מיועד לנהיגה על משאית ולרכב כבד, כאשר משקלם הינו מעל 12 טון. בעלי רישיון C הינם ראשים לנהוג גם ברכבים מסחריים קלים, ברכבי חילוץ וגרר, ברכבים פרטיים וגם במכונה ניידת.

שיעורי נהיגה במשאית

מי יכול להתחיל ללמוד לנהוג על משאית?

תנאי הקבלה ללימודי נהיגה על משאית משתנים מעט בין סוגי הרישיונות. על מנת להתקבל לקורס נהיגה על משאית מסוג 1C, תידרשו להיות בני 17 ומעלה, לעבור בהצלחה בדיקת ראייה וכן בדיקה רפואית אשר תבדוק את מידת הכשירות הגופנית שלכם. כמו כן, בחלק ממוסדות הלימוד לסוג רישיון זה, המועמדים עוברים ראיונות קבלה, על מנת לוודא שהמועמד אכן מתאים ללימודי תחום זה.

כמו כן, בכדי להתחיל ללמוד לימודי נהיגה על משאית מסוג C, על המועמדים להיות מעל גיל 18, להחזיק ברישיון מסוג 1C במשך שנה לפחות, וכן לעבור בדיקות ראייה וכשירות גופנית, לצד ראיונות קבלה. כדאי לדעת כי בחלק ממכללות לימודי הנהיגה על משאית בשני סוגי הרישיון, ישנם תנאי קבלה נוספים כגון עבר פלילי נקי, חוסר בהרשעות תעבורה, תושבות או אזרחות ישראלית ואף סיום 12 שנות לימוד בהצלחה.

 

מה כולל קורס הנהיגה על משאית?

לאחר שעברתם את כל שלבי המיון והקבלה לקורס, תוכלו להתחיל את לימודי הנהיגה. לימודי הנהיגה על משאית לצורך קבלת רישיון 1C דורשים מעבר של לפחות 32 שיעורי נהיגה מעשיים, ואם אתם בעלי רישיון נהיגה לרכב פרטי מסוג B, תוכלו לעבור את הקורס גם אם 20 שיעורי נהיגה.

קורסים אלו אורכים בדרך כלל מספר חודשים, וכדאי לדעת כי במוסדות לימוד מסוימים ניתן לעבור את הקורס בזמן מהיר יותר, כאשר מתקיים שיעור כל יום, או אפילו מספר שיעורים ביום. אם אתם מתכננים ללמוד לנהוג על משאית לצורך רישיון C, נציין כי תצטרכו לעבור 20 שיעורי נהיגה מעשיים לכל הפחות, ואורך הקורס נע בין חודשיים ל- 4 חודשים. ברוב המכללות שיעורים אלו מתקיימים לצד לימודי נהיגה עיוניים, של 160 עד 200 שעות לימוד.

 

לסיכום,

לסיכומו של דבר, לימודי הנהיגה על משאית דורשים השקעה פיזית וכן השקעה כספית, אך בכוחם לספק לכם תעסוקה וכן פרנסה בעתיד – על כן הם השקעה לטווח ארוך. הגיעו לשיעורי הנהיגה ברצינות, ולמדו בכובד ראש. בהצלחה!

שיעורי נהיגה במשאית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים